ПОД БАЛТИЧКОТО МОРЕ СЕ ГРАДИ ТУНЕЛ ШТО ЌЕ ГИ ПОВРЗЕ ДАНСКА И ГЕРМАНИЈА, СЕ СОСТАВУВА ОД ПРЕТХОДНО НАПРАВЕНИ ЕЛЕМЕНТИ

    ПОД БАЛТИЧКОТО МОРЕ СЕ ГРАДИ ТУНЕЛ ШТО ЌЕ ГИ ПОВРЗЕ ДАНСКА И ГЕРМАНИЈА, СЕ СОСТАВУВА ОД ПРЕТХОДНО НАПРАВЕНИ ЕЛЕМЕНТИОтворањето е планирано во 2029

    Под Балтичкото Море, меѓу Данска и Германија, се гради рекордно долг тунел, кој ќе го намали времето на патување и ќе ги подобри врските на Скандинавија со остатокот од Европа. Во должина од 18 километри, „Фемарнбелт“ ќе биде најдолгиот патен и железнички тунел во светот составен од претходно направени делови.

    Тоа е, исто така, извонреден инженерски потфат, во кој сегменти од тунелот се поставени на морското дно, а потоа споени заедно. Главното градилиште се наоѓа на северниот влез на тунелот, на брегот на данскиот остров Лоланд. Објектот се протега на повеќе од 500 хектари и вклучува пристаниште и фабрика која ги произведува тунелските делови, кои се нарекуваат „елементи“.

    Тоа е огромен објект“, вели Хенрик Винсентсен, извршниот директор на „Фемерн“, државната данска компанија која го гради тунелот.

    За да се направи секој елемент долг 217 метри и широк 42 метри, армиран челик се лие со бетон.

    Повеќето подводни тунели, вклучувајќи го и 50-километарскиот тунел под Ла Манш меѓу Велика Британија и Франција, се пробиваат низ карпите под морското дно. Место тоа, 90 поединечни елементи овде ќе се поврзат дел по дел, како лего коцки.

    Вреден околу 7,4 милијарди евра, проектот е главно финансиран од Данска, со 1,3 милијарди евра од Европската комисија. Откако ќе се заврши, патувањето меѓу Родбихавн во јужна Данска и Путгартен во северна Германија ќе трае само 10 минути со автомобил или седум минути со воз, заменувајќи го 45-минутното патување со траект. Заобиколувајќи ја западна Данска, новата железничка рута исто така ќе го преполови времето на патување меѓу Копенхаген и Хамбург од пет на два и пол часа и ќе обезбеди „позелена“ кратенка за товарот и патниците.

    Тунелот не ги поврзува само Данска и Германија, туку и Скандинавија со централна Европа. Сите се победници, вклучувајќи ја и животната средина“, вели Винсентсен.

    Данска и Германија првпат го одобрија проектот во 2008, но зелено светло за изградба доби дури во 2020. Отворањето е планирано во 2029.

    Симнете ја мобилната апликација

    ©SDK.MK Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира