Неизвесни се причините за најсмртоносната несреќа на јужнокорејско тло, рекоа експертите, доведувајќи ги во прашање првичните сугестии дека напад на птица можеби го урнал летот 7C2216 на „Џеџу ер“. Очигледното отсуство на опрема за слетување, времето на слетување без тркала на двомоторниот „боинг 737-800“ на меѓународниот аеродром Муан и извештаите за можен удар на птица, сите покренаа прашања на кои сè уште не може да се одговори.
На видео емитувано на локалните медиуми се гледа како авионот се лизга по пистата без видлива опрема за слетување, удира во ѕидот од оградата и веднаш експлодира во пламен и остатоци.
„Зошто противпожарните танкери не поставија пена на пистата? Зошто не беа таму кога авионот слета? И зошто авионот ја допре пистата толку далеку вдолж неа? И зошто имаше ѕид од тули на крајот од пистата?” изјави уредникот на „Ерлајн њуз“, Џефри Томас.
Јужнокорејските власти соопштија дека ја истражуваат причината за несреќата, вклучително и можен удар на птица, во која загинаа 179 од 181 лице во авионот, а извлечени се живи двајца членови на екипажот. Снимачот на податоци за летот е пронајден околу два и пол часа по падот, а снимачот на гласот во пилотската кабина е пронајден околу 5 часа подоцна, соопшти Министерството за транспорт на Јужна Кореја.
„Тоа ги дава сите параметри на сите системи на авионот. Чукањето на срцето на авионот е на рекордерот за податоци за летот“, рече Томас. „Гласовниот рекордер веројатно ќе ја даде најинтересната анализа за тоа што се случи на оваа трагична несреќа“.
Во рок од неколку минути, контролната кула издаде предупредување за удар на птици, пилотите објавија тревога, а потоа се обидоа да слетаат, рекоа официјалните лица, иако не е јасно дали леталото погодило птици. Експертите рекоа дека е малку веројатно дека ударот на птица би предизвикал дефект на опремата за слетување.
„Ударот на птица не е невообичаен, проблемите со подвозјето не се невообичаени. Ударите на птиците се случуваат многу почесто, но обично тие самите не предизвикуваат губење на авион“, рече Томас.
Австралискиот експерт за безбедност на авиокомпании Џефри Дел рече: „Никогаш не сум видел удар на птица да спречи спуштање на опремата за слетување“. Австралискиот консултант за авијација Тревор Џенсен рече дека противпожарните служби и службите за итни случаи вообичаено би биле подготвени за слетување без тркала, „така што се чини дека ова е непланирано“.
Удар на птица би можел да ги погоди моторите ако јато било вшмукувано во нив, но тоа немало да ги исклучи веднаш, давајќи им на пилотите малку време да се справат со ситуацијата, рече Дел.
Не е јасно зошто авионот не забавил откако удрил во пистата, рекоа Дел и Џенсен.
Типично при слетување без тркала, „Ќе слеташ на моторите и ќе имаш нерамномерно возење“, рече Томас. „Влегувате со минимум гориво, имате пожарникарски танкери покривајќи ја пистата со пена и слетувате на најоддалечениот крај на пистата и обично тоа завршува како добра ситуација“.