Со проекцијата на видеспотот за песната „Скопје“ на „Леб и сол“, денеска во полната сала на Кинотеката почна свеченоста за доделување на наградата Златен објектив на режисерот и професор, доајен на филмската уметност Столе Попов.
„Попов го добива признанието за својот исклучителен придонес во развојот на македонската кинематографија, плодното творештво и белегот што го остави во домашната филмска индустрија како филмски автор, продуцент, сценарист и професор, влијателен и конструктивен во градењето на културните политики за развој на домашниот филм“, рече Петар Волнаровски од Кинотеката.
„Искрено сакам да се заблагодарам на Кинотеката што ми го дава ова признание и чест. Ме врзуваат многу години веќе, почнав и јас да се губам во времето, затоа што толку брзо летаат годините, едноставно не можам да поверувам дека еве на пример ‘Австралија, Австралија’ е снимен пред точно 50 години. Ме радува што, очигледно филмовите кои сум го работел траат во времето, одолеваат на ефемерноста, која, поготово, во филмската уметност е често пати многу видлива“, рече Попов, во разговорот што го водеше Илинденка Петрушева, филмска критичарка, авторка и истражувач на историјата на македонската и светската кинематографија.
Попов се потсети и на снимањето на спотот „Скопје“, за кој кажа дека главен иницијатор бил Димитар Масевски, и дека со него учествувале на фестивал во Белград.
„Масе беше толку амбициозен што веруваше дека ќе го направиме најдобриот период. Тогаш исто така и Велибор Џаровски-Џаро го донесе Горан Бреговиќ и ме убедуваа да снимам спот за негова песна, но јас одбрав да работам со Влатко Стефановски“, кажа Попов.
Попов е роден 1950 во Скопје, а во 1973 дипломира на Академијата за театар, филм и телевизија во Белград.
Од 1981 Попов снима играни филмови и досега има реализирани пет долгометражни наслови кои постигнале врвни успеси на голем број меѓународни фестивали во светот, како : „Црвениот коњ“, „Среќна Нова ‘ 49“, „Тетовирање“, „Џипси меџик“ и последниот во 2014, „До балчак“. Неговиот кусометражен документарец „ДАЕ“ како југословенски кандидат во 1979 доби номинација за Оскар.
Во 2011 неговите филмови (три документарни и четири играни дела) беа дигитално реставрирани и објавени во форма на ДВД-издание, што воедно беше и првиот проект за дигитална реставрација реализиран од Кинотеката.
„Да си роден во Македонија и да не ги имаш гледано филмовите на Столе Попов, е исто како да си роден во Египет, а да не си ги видел пирамидите“, рече меѓудругото Арсим Лесковица од Кинотеката, во презентацијата на неговата биографија.
Оваа година Кинотеката воведе уште едно признание, т. н. Специјален Златен објектив наменето за луѓето кои професионално се занимаваат со филмска архивистика и кинотечна дејност, а денеска ја доби Киро Велков, долгогодишен филмски техничар, киноапаратер и филмски архивист.
Вечерва во 20 часот во Кинотеката ќе има проекција на култниот „Тетовирање“ од 1991, а по проекцијата на филмот Попов ќе одговара на прашања на публиката модерирана од Саша Станишиќ и Јане Алтипармаков режисери од помладата генерација, инаку поранешни студенти на Попов кога тој беше професор на Факултетот за драмски уметности (ФДУ).
Златниот објектив е признание кое Кинотеката, како национален филмски архив, го воведе пред повеќе од 15 години, а го доделува по повод роденденот на институцијата – 29 април 1974 година, кога е објавен Законот за формирање на кинотеката.
Досегашни добитници на ова признание биле режисерите Бранко Гапо, Трајче Попов и Кирил Ценевски, актерот и режисер Коле Ангелов, аниматорите Дарко Марковиќ и Тонкица Митровска, монтажерите Димитар Грбевски, Олга Луковска-Дончиќ и Спасе Тасевски, директорите на фотографија Драган Салковски, Љубе Петковски и Благоја Дрнков, продуцентот Панта Мижимаков, филсмките критичари Илинденка Петрушева и Благоја Куновски Доре, композиторот Љупчо Константинов, костимографите Елена Дончева и Зорица Тодорова-Младеновиќ, тон-мајсторот Глигор Паковски, сликарот Коле Манев и филмскиот работник Коста Крпач.
Б. НЕСТОРОСКА