НАСТАВНИЦИ ЌЕ ОСТАНАТ БЕЗ РАБОТА АКО СЕ СПОЈАТ ПОВЕЌЕ ПРЕДМЕТИ ВО „ИСТОРИЈА И ОПШТЕСТВО“, РЕАГИРА НЕЗАВИСНИОТ СИНДИКАТ ЗА ОБРАЗОВАНИЕ

    НАСТАВНИЦИ ЌЕ ОСТАНАТ БЕЗ РАБОТА АКО СЕ СПОЈАТ ПОВЕЌЕ ПРЕДМЕТИ ВО „ИСТОРИЈА И ОПШТЕСТВО“, РЕАГИРА НЕЗАВИСНИОТ СИНДИКАТ ЗА ОБРАЗОВАНИЕСо Концепцијата на МОН од 2021, се спојуваат предметите историја, граѓанското образование и географија“ во „Историја и општетство“. (Фото: К. Попов)

    Со спојувањето на повеќе предмети во Концепцијата за основно образование на Министерството за образование и наука (МОН) ќе се намали бројот на работни места во секторот образование, а истото може да предизвика појава на технолошки вишок, реагираат Независниот синдикат за образование и наука (НСОН) и Здружението на историчари на Македонија. Станува збор за Концепцијата која е воведена од 2021, и која почна со тогашните деца од прво и четврто одделение, па следеа новини во програмата кога стигнаа тие ученици во второ и петто одделение, и наесен треба да ги опфати кога ќе бидат трето и шесто одделение. Со таа програма, се спојуваат предметите историја, граѓанското образование и географија“ во „Историја и општетство“.

    Синдикатот вели дека спојувањето на предмети може да предизвика појава на технолошки вишок, земајќи го во предвид моменталниот закон во кои висината на платата се исплаќа според бројот на наставни часови.

    „Ќе ги преземеме сите расположливи средства да се заштитиме самите себеси како и нашите права и нашиот углед. Во периодов имаме раст на бројот на членови и формирање на нови организации низ повеќе општини и училишта, во брзо време ќе се стекне со репрезентативност и на располагање ќе ни стои алатката за прекин на работниот процес во форма на штрајк“, вели Томислав Гиевски, претседател на НСОН.

    Од Здружението реагираат дека историјата мора да остане посебен предмет во образованието за шесто одделение, и дека се против тоа што со Концепцијата е укинат предметот Историја.

    „Категорично застануваме во заштита на колегите наставници, чиишто работни места се доведени во прашање, поради кратењето на бројот на часови по историја, а што е предизвикано од непромислените новоконципирани наставни планови и програми, со што во крајна линија се ревидира и содржината на македонската историја“, вели Здружението на историчари.

    Оттаму потсетуваат дека лани во декември, до МОН поднесоа барање за повлекување на учебникот по новововедениот предмет „Историја и општество“ за петто одделение, во кој нотираа 60 сериозни пропусти и грешки во концепциска, содржинска и методолошка смисла и дека сѐ уште не се известени дали е повлечен од употреба.

    Министерството на 16 декември соопшти дека преку Националната комисија за учебници, почнат е процес за утврдување на причините за пропустите при одобрувањето и издавањето на учебникот во кој се констатирани низа грешки и нелогичности, кои секако, не смееја да се дозволат.

    Б. НЕСТОРОСКА

    Симнете ја мобилната апликација

    ©SDK.MK Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира