ДРАСТИЧНО ОПАДНАЛ ИНТЕРЕСОТ ЗА СЛЕДЕЊЕ ВЕСТИ ПОСЛЕДНИВЕ 6 ГОДИНИ, ВЕЛИ ИСТРАЖУВАЊЕ НА ИНСТИТУТОТ РОЈТЕРС

    ДРАСТИЧНО ОПАДНАЛ ИНТЕРЕСОТ ЗА СЛЕДЕЊЕ ВЕСТИ ПОСЛЕДНИВЕ 6 ГОДИНИ, ВЕЛИ ИСТРАЖУВАЊЕ НА ИНСТИТУТОТ РОЈТЕРСИзвештајот вели дека луѓето избегнуваат важни вести како што се војната во Украина и помалку следат депресивни вести за да си го заштитат менталното здравје. (Фото: АП)

    Бројот на луѓе кои многу се интересираат за вести е намален за околу една четвртина во последните шест години, покажува глобална студија. Во извештајот на Институтот Ројтерс од Универзитетот Оксфорд се вели дека 48% од луѓето ширум светот се многу или екстремно заинтересирани за вестите, а во 2017 беше 63%. Повеќе од една третина од луѓето (36%) ширум светот велат дека понекогаш или често активно избегнуваат вести.

    Авторите на извештајот велат дека има докази оти публиката „продолжува селективно да избегнува важни вести како што се војната во Украина и кризата со трошоците за живот, бидејќи помалку следат депресивни вести и сакаат да си го заштитат менталното здравје“.

    Извештајот за дигитални вести за 2023 година заклучи и дека традиционалните ТВ и печатените медиуми продолжуваат да опаѓаат, додека „онлајн потрошувачите пристапуваат до вести поретко отколку во минатото и исто така стануваат сè помалку заинтересирани“.

    Четири од 10 луѓе (40%) велат дека им веруваат на повеќето вести поголемиот дел од времето, што е за два процентни поени помалку во споредба со минатата година. Истражувањето, исто така, објави дека повеќе од половина (56%) од анкетираните се трудат да идентификуваат кои вести се вистински и лажни на интернет – за два процентни поени помалку од лани.

    Најважната платформа за социјални медиуми за вести сè уште е Фејсбук, иако е во долгорочен пад, при што бројот луѓе што пристапува до неа секоја недела за вести падна од 42% на 28% во последните седум години. Фејсбук исто така ги намали вестите и вели дека помалку од 3% од нејзиниот извор на вести деновиве се традиционални вести. Дотерувањето на алгоритмот во последните години беше катастрофално за некои организации кои се потпираа на сообраќајот на Фејсбук.

    ТикТок и Инстаграм имаат зголемена употреба. Инстаграм сега е извор на вести за 14% од луѓето, а ТикТок на 6%. Но, бројките се многу повисоки за младите корисници. Секој петти (20%) од 18 до 24 години добива вести од ТикТок, а лани беше 15%. Во извештајот се вели дека платформата „е најбрзо растечката социјална мрежа во нашето истражување“.

    Сепак, тоа не се нужно вести од традиционалните производители на вести. Корисниците на ТикТок имаат поголема веројатност да добиваат вести на платформата од познати личности, инфлуенсери или обични креатори отколку мејнстрим вести или новинари.
    Директорот на Институтот Ројтерс, Расмус Нилсен, вели: „Помладите генерации сè повеќе избегнуваат директно да откриваат информации за сè, освен за најпривлечните брендови“.

    „Тие имаат мал интерес за многу конвенционални понуди на вести ориентирани кон навиките, интересите и вредностите на постарите генерации, и наместо тоа ги прифаќаат оние повеќе засновани на личности, партиципативни и персонализирани опции што ги нудат социјалните медиуми, честопати барајќи нови платформи“.

    Лајкувањето, споделувањето и коментирањето вести на отворените платформи за социјални медиуми исто така опаѓа. Една од причините за тоа е зголеменото чувство дека онлајн разговорите на платформи како Фејсбук и Твитер стануваат сè потоксични. Сепак, иако споделувањето на написи и времето на ангажман можеби е намалено, тоа не значи дека таквите сајтови не се следат.

    Твитер се најде на насловните страници откако беше купен од Илон Маск, но бројот на луѓе кои го користат сајтот секоја недела се чини дека едвај се промени. Според Ројтерс, нема докази за масовно преселување на корисниците кон ривалите како што е Мастодон.

    Симнете ја мобилната апликација

    ©SDK.MK Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира