ПО РЕСТАВРАЦИЈАТА ВО КЕЛН, ВИТРАЖОТ ОД ИЗГОРЕНАТА КАТЕДРАЛА НОТР ДАМ СЕ ВРАЌА ВО ПАРИЗ

    ПО РЕСТАВРАЦИЈАТА ВО КЕЛН, ВИТРАЖОТ ОД ИЗГОРЕНАТА КАТЕДРАЛА НОТР ДАМ СЕ ВРАЌА ВО ПАРИЗВитражите треба да пристигнат во Париз по Велигден. (Фото: ЕПА)

    Речиси четири години по пожарот во катедралата Нотр Дам во Париз, четири од тешко оштетените прозорци се транспортираат назад во градот откако беа обновени во катедралата во Келн во соседна Германија. Тие треба да пристигнат во Париз по Велигден. Реставрацијата на прозорците се смета за симбол на германско-француската соработка и траеше околу една година.

    Прозорците се дело на витражниот уметник Жак Ле Шевалие од 1965. Сините и црвените нијанси се засноваат на употребата на тие бои во средновековните прозорци. Пожарот во Нотр Дам во 2019 целосно го уништи покривот на катедралата и се сруши таканаречената кула за премин. Францускиот претседател Емануел Макрон потоа вети дека ќе ја обнови катедралата во рок од пет години.

    Поранешниот премиер на Северна Рајна-Вестфалија Армин Лашет започна кампања за собирање средства со германската комисија на УНЕСКО каде собраните пари требаше да се искористат за конкретен проект, што донесе до оваа соработка. Поранешниот мајстор за градење на катедралата во Келн и координатор за германска помош во реконструкцијата на Нотр Дам, Барбара Шок-Вернер, изјави за ДПА дека официјалниот датум за предавање на прозорците ќе биде на крајот на јули во Париз.

    „За време на реставрацијата, мораше да се соочиме со два големи предизвици“, рече Шок-Вернер. „Една од нив беше дека прозорците беа контаминирани со олово, бидејќи покривот на катедралата беше изграден со олово, и тоа требаше да се отстрани“.

    За да го стори тоа, Шок-Вернер мораше да работи во комора со негативен притисок носејќи заштитно одело и маска.

    „Тоа беше исцрпувачки, се разбира“, рече таа.

    Втората тешкотија беше отстранување саѓи и нечистотија без да му наштети на приказот.

    Ова мораше да се направи многу внимателно „така навистина да ја извадите само нечистотијата и саѓите и да не се мешате во сликањето“, рече таа. Процесот беше успешен, освен што некои делови беа толку многу оштетени што мораше да се инсталираат нови парчиња со иста боја.

    „Тоа беше направено многу професионално, а исто така беше координирано со Париз на секој чекор“, рече Шок-Вернер.

    Симнете ја мобилната апликација

    ©SDK.MK Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира