ОПШТИНИТЕ ГИ ДОБИЈА ПАРИТЕ ОД „ТАВ“ СО КОИ ТРЕБАШЕ ДА СЕ ГРАДИ КАРГО АЕРОДРОМ ВО ШТИП

    ОПШТИНИТЕ ГИ ДОБИЈА ПАРИТЕ ОД „ТАВ“ СО КОИ ТРЕБАШЕ ДА СЕ ГРАДИ КАРГО АЕРОДРОМ ВО ШТИППремиерот Зоран Заев и извршниот директор и претседател на „ТАВ“ Сани Шенер ги доделија договорите на општините со кои ќе се финансираат изградба на канализациони и водоводни мрежи, патишта, школи и градинки. (фото: К.Попов)

    Парите кои турската компанија „ТАВ Македонија“ требаше да ги вложи во изградба на кагро аеродром во Штип, се пренаменуваат за инфраструктурни проекти на општините. Денеска премиерот Зоран Заев и извршниот директор и претседател на „ТАВ“ Сани Шенер ги доделија договорите на општините со кои ќе се финансираат изградба на канализациони и водоводни мрежи, патишта, школи и градинки.

    Со 35 милиони евра ќе бидат поддржани над 90 инфраструктурни. Во првата фаза ќе бидат реализирани 23 проекти во вкупна вредност од 9,9 милиони. Втората фаза е планирана кон почетокот на јули, а третата кон крајот на јули.

    „Главната цел е зајакнување на инфраструктурата и подобрување на условите за живот на локално ниво. Продолжуваме да поддржуваме трајни добра, бидејќи изградбата на локалната патна инфраструктура, водоснабдителна мрежа, канализациони мрежи, реконструкција,изградба на градинки и училишта и спортски објекти, здравствени установи, се за подобар животот на граѓаните, за нови вработувања и економски развој“, рече Заев на денешното доделување на договорите.

    Извршниот директор и претседател на ТАВ Аеродроми, Сани Шенер кажа дека за три години ќе бидат инвестирани 35 милиони евра за 99 општински проекти и 14,7 милиони евра за двата постојни аеродроми.

    Како причина зошто Турците не започнаа со изградба на карго аеродром близу Штип, наведени беа силината и правецот на ветрот на тоа подрачје, поради што на тоа место наводно не е можна негова изградба.

    Во 2007 година, холандската компанија „НАКо“ беше ангажирана од македонската влада како консултант да изработи студија со концесиски модел за развој на Скопскиот и на Охридскиот аеродром и за можностите за изградба на карго аеродром во Штип. Холанѓаните оценија дека изградбата на карго аеродром во Штип е некомерцијална, но оставија на владата да ја донесе конечната одлука. Според студијата, изготвена пред 10 години од „НАКо“, изградбата на Штипскиот карго аеродром е технички изводлива, но станува збор за нерационално решение.

    Тогашната влада на Никола Груевски, сепак, реши карго аеродромот да се гради и во договорот за концесија на двата постојни македонски аеродроми, потпишан со ТАВ во 2008 година, предвидено е турската компанија, во пакет со реконструкцијата на Скопскиот и Охридскиот аеродром, да го изгради и Штипскиот аеродром, а потоа да ѝ го даде на управување на владата.

    Интерес за концесија на Скопскиот и Охридскиот аеродром тогаш изразија Виенскиот аеродром и компанијата што стопанисува со аеродромот во Франкфурт и десетина други аеродроми Фрапорт, но баш заради условувањата со Штипскиот аеродром се откажаа од натпреварот со Владата на Груевски.

    А. АНТЕВСКА

    Симнете ја мобилната апликација

    ©SDK.MK Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира